Mijn publicaties over Charles Marville en tijdgenoten

‘Charles Marville’ in Frouke van Dijke (red.) Nieuw Parijs. Van Monet tot Morisot. Tentoonstellingscatalogus, Kunstmuseum Den Haag. Antwerpen: Hannibal, 2025, pp. 48-49
Bewogen Straten. De omgang van het stadsbestuur van Parijs et de foto’s van Parijse straten en boulevardsvan Charles Marville (1813-1879) tussen 1865 en 1910. Proefschrift, Rijksuniversiteit Groningen, 2022.
Le nouveau Paris: Charles Marville photographs the city transformation. Rijksmuseum Studies in Photography, vol. 18, Amsterdam, Rijksmuseum, 2018
‘“Documents, vues et reproductions”: Parisian Photographs as Administrative Viewing Tool’, in: Die Stadt und Ihre Medien: Das Paris des 19. Jahrhunderts. Buchreihe der Deutschen Gesellschaft für die Erforschung des 19. Jahrhunderts München: Wilhelm Fink Verlag, 2015
Boekbespreking Canonieke icoonfoto’s: Tijdschrift voor Geschiedenis, Volume 127, Number 3, September 2014, pp. 494-495
‘Paris on display: Marville’s Photographs at the Universal Exhibition’, in: Sarah Kennel (ed.), Charles Marville: Photographer of Paris. Exhibition Catalogue, National Gallery of Art, Washington. Chicago and London: University of Chicago Press, 2013, pp. 206-219
‘Exchanging views on an empty street. On urban settings and the traffic in Charles Marville’s photographs.’ Photoresearcher, Journal of the European Society for the History of Photography, no. 18, 2012, pp 8-19
‘Between Zenne and Seine. Similarities and differences between Marville’s Paris and Louis Ghémar’s Brussels’. Depth of Field, peer reviewed online journal by University of Leiden, Nr. 2, June 2012.
‘Der Große Straßenraub. Dokumenten eines Verbrechens in Paris’ [The Great Street Robbery. Documents of a Parisian Crime], in: Anna Häusler, Jan Henschen (Ed.) Topos Tatort. Fiktionen des Realen. Transcript Verlag, Bielefeld, 2011, pp. 75-88.
‘Het leeren zien als hoofdzaak. Wilhelm Martin en de Leidse collectie reproductiefotografie’ [Learning to see as main topic. Wilhelm Martin and the Collection of photographic Reproductions of Art at Leiden University’], in: Omslag, Bulletin van de Universiteitsbibliotheek Leiden en het Scaliger Instituut, 2010, nr. 1, pp. 10-11.